پایگاه اطلاع رسانی شبکه اهل بیت

این وبلاگ قصد دارد نوع گفتمان شبکه اهل بیت را نقد و بررسی کند.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه اهل بیت

این وبلاگ قصد دارد نوع گفتمان شبکه اهل بیت را نقد و بررسی کند.

حسین اللهیاری کیست؟

حسن اللهیاری آخوند جوان افغانی است که دارای شبکه ماهواره به نام ” اهل بیت ” است مقر اصلی این شبکه در شهر سانتیاگو واقع در ایالت کالیفرنیا است.


این شبکه مدتی در ایران دفتر داشت اما به دلیل بی احترامی به مقدسات اهل سنت و کارهای خلاف وحدت، مدیر و مجری این شبکه [آقای اللهیاری] از سوی ایران ممنوع الورود شد و دفتر این شبکه نیز از سوی دادگاه ویژه روحانیت در قم و اصفهان پلمپ گردید. بعد از پلمپ شدن دفتر شبکه اهل بیت، رفتار اللهیاری ضد حکومت ایران تند شد چون منبع درآمدی مهم از کشور مهم شیعیان را از دست داد. او اعلام کرد ما با حکومت ایران مشکلی نداشتیم تا اینکه دفتر ما را بستند آنها دفتر ما را باز کنند ما با آنها کاری نداریم در حالی که حاضر نبود دست از توهین به مقدسات اهل سنت وکارهای خلاف وحدت بردارد. وی به طور علنی خلفای راشدین اهل سنت و عایشه را لعنت می کند و با علمای شیعه که شعار وحدت و برادری با اهل سنت می دهند مخالفت دارد و انها را منحرف می داند. با توجه به عملکرد این شبکه متأسفانه می توان گفت گردانندگان این شبکه تفرقه و ایجاد درگیری میان شیعه و اهل سنت را در دستور کار خود قرار داده اند.

در آغاز بکار این شبکه که ماهیت آن هنوز برای برخی روحانیون آشکار نشده بود، اجازه هایی جهت مصرف وجوهات شرعی گرفته شده بود که پس از افشای پشت صحنه آن و طرح مباحث تفرقه انگیز، موجی از مخالفت ها با گردانندگان این شبکه توسط علما و روحانیون به ویژه علمای افغانی به راه افتاد که از جمله می توان به بیانیه آیت الله محقق کابلی از علمای افغانستان اشاره کرد که آن را در پست بعدی می آوریم.

نکته قابل ذکر دیگر در مورد این شبکه این است که پس از بسته شدن دفتر این شبکه در ایران آقای اللهیاری تهمت ها و بد اخلاقی های زیادی را نسبت به  حوزه علمیه قم و علما ومراجع انجام داده است و کارهایی را که دشمن نمی توانست انجام دهد به راحتی در دستور کار خود قرار داده است. کارهای آقای اللهیاری را نمی توان چیزی نامید جز کمک به آمریکا و غرب در جهت تضیف مسلمانان و تحقیر و توهین به آن ها، چرا که جناب آقای اللهیاری به نام شبکه شیعه، هم اهل سنت را تخریب می کند و هم شیعیان را و در راستای منافع غرب و تضعیف دنیای اسلام حرکت می کند.



 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.